son dönemlerde okuduğum yazılarda sıkça karşıma çıkan bir kelime var: imkan.

şiirin imkanı, dilin imkanları, edebiyatın imkanı, bir imkan olarak imge falan filan. tanıtımlarda eleştirilerde ne çok kullanılıyor bu kelime böyle: İMKAN…

benim farketmediğim bir şey mi var yoksa yeni popüler sözcük imkan mı. zamanla çözeceğimi imkanlarım el verdikçe çözeceğimi ümit ediyorum.

*****

bir öğrencim vardı 7. sınıfta. şimdi lise bire gidiyor. babası durumunu sormaya gelmişti. benim çok sevdiğim bir öğrencimdi. mutlaka okuması gerektiğini sözel zekasının güçlü olduğunu ve derslerindeki durumunu anlattım anlattım. en son velimiz, oğlumu liseden sonra okutmayacağım, o yüzden öyle fen lisesi, anadolu lisesi falan düşünmüyorum, dershaneye de göndermeyeceğim, dedi.  zannetti ki ben öğrenciyi gelecek sene için dershaneye bağlamaya çalışıyorum. niçin okutmayacağını sorduğumda, oğlum güreşçi olacak, demesin mi. meğer öğrencim güreşiyormuş. iyi de hem okusun hem de sporunu yapsın dedim. ama adam kafaya koymuş. şaşırdım, biraz itici buldum düşüncesini garipsedim. bu zamanda böyle veli olur mu gibilerinden. yani öğretmen düşüncesi işte. hep okusun okusun gibilerinden. veli neden haklı olmasın ki…

birkaç gün önce aldığım haberde öğrencim, türkiye şampiyonluğu için müsabakalara katılacakmış. bugün de msn de karşılaştık. hocam dua edin benim için dedi. bir güreşçi için nasıl dua edilir diye düşündüm:

sırtın yere gelmez inşallah, dedim. hadi hayırlısı.

üşenmeden yazdım. sanki çok önemli bir olay….